onsdag 30 december 2009

Två utmaningar!

Brrrr nu är det lite väl kallt tycker jag! Men bättre än regn och slask helt klart.
Fick tips av Lena om att JP Hobbys decemberutmaning går ut på att göra en tavla. Eftersom jag redan hade bloggat om mina vintagetavlor kunde jag ju inte ge mig till att bidra med dom, men jag jag har gjort en till! Helt annan stil på denna och i mindre storlek. Fotot har jag hittade jag på nätet nånstans och för de som inte vet så är "City Lights" namnet på en Charlie Chaplin-film. (det lärde jag mig när jag googlade efter foto, så ställ inga följdfrågor om filmen tack......*fniss*) Det fanns i allfall många coola bilder från den. Gjorde en "tegelvägg" av fotot, inspirationen kommer från Tina och en jättebra tutorial finns HÄR. Ska tilläggas att jag fick lite inspirationshjälp av Marita när vi pysslade igår kväll också. ;-) ;-) Jag är väldigt förtjust i min nyinköpta stämpel, den på tagen. Från Stämpelboden.


Sen så hittade jag en skiss hos Magdas, december månads utmaning där.

Följde skissen ganska slaviskt och resultatet blev detta:

Visst är den fin, stämpeln med tjejen och killen. Kommer från Shorty´n friends, Mixen är enda återförsäljare i Sverige såvitt jag vet hittills. De har massor med fina motiv! Textstämpeln har jag lånat, den gillar jag också massor!

Det var allt från mig idag, ha en skön kväll!

Kramizar!

6 kommentarer:

Annacarin sa...

Hejsan :) Tack för att du inte tröttnat på att inga uppdateringar kommer på min sida utan tittar in ändå...vilka fina kort du gjort!! Kul med utmaningar... jag har tappat lite av min inspiration men upptäckte nu när jag tittade på vad du gjort att det kommer tillbaka!! Tror att måstena med alla julkort mm tog bort glädjen att bara sätta sig när man känner för det.. MEN nu är julen över och ett nytt år är på väg... hi hi kan ju bara bli bättre!!
EN JÄTTE STOR GOTT NYTT ÅR KRAM från mig. =)
Annacarin

Tussemaja sa...

Jag trodde faktiskt att du hade tagit fotot själv från någon resa. Men tji fick jag. Tavlan är i alla fall riktigt snygg! Och det blev minsann inte så tokigt det där som jag tyckte :) Kram och gott nytt år!

Therese Fredriksson sa...

Tavlan är toppenfin. Hoppas verkligen du vinner med den. Kortet också givetvis men tavlan är min favvo =) Kram och gott nytt år!

Suz sa...

Men ååååh så fin tavlan är! Du MÅSTE vinna med den!Vaddå? Är jag partisk..Nä du, hi,hi
Kortet är så najs också!
Gott Nytt År på dig!

Kram Suz

Viddan sa...

Hej!
Den blev superfin!
Kul att du tog dig an utmaningen =)
Nu håller jag tummarna för att lotten faller på dig.
Gott nytt år! Kram, Lena

Anonym sa...

Jättemysigt kort!! Tack för ditt härliga bidrag, och vi önskar dig ett Gott Nytt År!!!
Annika - Magdas