lördag 24 april 2010

Trevlig post och Månadens utmaning April

Inte blev det nån Tysklandsresa för mig inte.....Ni kanske hört talas om askomolnet från Island? ;) Det nedrans molnet gjorde att jag inte kom iväg på mässan jag varit med att planera. Lite surt, inte så ofta jag får tillfälle att komma ut och se nåt annat än kontoret men det va väl inte meningen helt enkelt och såna här naturkatastrofer rår man ju inte på. Jag kan ju vara glad att jag inte kom iväg, hellre det än att bli strandad utomlands som många andra!

Som ett litet plåster på såren så hittade jag bland en herrans massa reklam i brevlådan ett BREV häromdagen!Handskriven adress och såg väldigt spännande ut =) Vred och vände och kände på det en stund innan jag inte kunde hålla mig längre och öppnade.........

Superfina papper och uppstämplade motiv samt ett par berlocker! Det är gulliga Gertrud som kom och tänka på mig när hon såg dessa papper och tyckte att jag behövde några =) Jag gillar dem massor och är jätteglad! Tack snälla Gertrud, du satte guldkant på den dagen, helt klart! Roligt att veta att man dyker upp i någons tankar sådär =) Nu ska jag försöka göra nåt fint av det också ;)

Jag har även lyckats få ihop ett kort efter skissen på Månadens Utmaning. Tema VÅR.

Skissen:

Min tolkning:

Har flyttat på några av elementen, men jag hoppas att man kan se att jag följt skissen. Och visst är det vår över kortet? Själv är jag nöjd med resultatet, men jag tycker nog att det är finare i verkligheten än på bilden =)

Idag är planen att börja städa upp lite i mitt lilla syrum. Inser att halva dagen redan passerat.... men nånstans kommer jag säkert =) Jag har några beställningar till studenten bla annat så jag måste fixa till det lite, det känns säkert roligare att vara där då =)Vet att Marita är lite sugen på att sätta sina organiseringständer i det så bäst att jag sparar lite =) Jag lär inte hinna allt idag ändå, behöver införskaffa lite hyllor och sånt innan det blir riktigt bra.

Önskar alla mina vänner och andra jag känner (även de jag inte känner såklart) en riktigt skön lördag!

Kramizar!

4 kommentarer:

Tussemaja sa...

Det är verkligen vår på det kortet! Tycker om det massor. Alla detaljer.
Känns lite som jag är en tankeläsare när jag läser på bloggen nu :) Men jag kommer gärna en annan dag och hjälper dig med syrummet.

TinaStina sa...

ÅHHH vilket superläckert kort! Snacka om vårkänslor :) Me like a lot! Gillar hur du satt fast banden i kanten av mönsterpappret.

Vad gulligt av Gertrud att skicka papper till dig! Tänk att det finns såna gulliga människor därute :)

Kramar i bunt!

Carina sa...

Så fint kort till den skissen! Den hann jag inte göra igår, tänkte det men tiden räckte inte till... ;o) Så fina papper du fick, helt i min smak. Tack för din snälla kommentar i min blogg. Ha det gott! Kramizar

Nina sa...

Vilket fint och vårigt kort, jag gillar färgerna jättemycket och stämpeln är så söt!!!
Har du den? Lånar gärna vid tillfälle isåfall =)
Ses ikväll.
Kram Nina