måndag 20 augusti 2012

En väska!

Hmmm jag som skulle leta inspiration till några kort...jag hittade inspiration minsann, men den här gången blev det sömnad istället :-) Hela söndag eftermiddag var jag så rastlös, massor med ideér i huvudet men oförmögen att ta tag i nånting...... märkligt...
Framåt kvällen slog det till! Hittade en supermysig blogg, Ericas Tygverkstad, och plötsligt hade jag skuffat undan lite pysselgrejer, rotat fram lite tyg och dammat av symaskinen :-)

Erica bjuder på en superperbra tutorial på en mycket lättsydd väska, även om man inte är så van. Du hittar beskrivningen HÄR.

 Jag har faktiskt använt lite av mina pysselsaker också... stämplade en fjäril och blommor med vattenfast dyna och limmade lite bling på blommorna.
Sydde dessutom en väska till, den har jag inte fotat men kanske dyker den upp i ett annat inlägg :-) Helt klart snabbsydd modell och den kan ju varieras i all oändlighet med detaljer, sömmar, fickor osv.

Ha en bra vecka vänner!

Kramiz.

5 kommentarer:

Nina sa...

Vilken snygg och kul med något som ingen annan har :)

Jenny W sa...

Whoho... Såååå snygg!

Erica sa...

Vad snygg den blev!

Annacarin sa...

Hej Millis!
Vilken snygg väska du har gjort!
Får ta och kolla in den bloggen du har hittat. Snygga detaljer, vad kul att du satt stämpel motiv på!

Såg ditt inlägg från resan till Budapest!! Verkar så mysigt. Det är kul att göra sådana resor som inte varar mer än ett par dagar. Då kan man göra lite resor oftare i stället, eller känna pulsen på stället där man är och göra om resan så småning om.

Ha det riktigt gott!
Kram Annacarin

Annacarin sa...

Hej igen!
Det var ju oproffsigt att inte skriva dit vilket märke det var... :)
Memory Box var märket på stansen.
Just denna var köpt hos pysseltagen, där min väninna hade ett presentkort. Men den finns säkert på fler ställen...
ha det gott!
Annacarin