måndag 27 augusti 2012

Skissutmaning

Hallå där ute! Riktigt gråkallt och höstigt idag. Bara 11 grader i morse, jag tog bilen till jobbet, men om jag cyklat hade jag förmodligen behövt vantar! Egentligen hur onödigt som helst att åka bil....har knappt 3 km till jobbet numera, tar inte ens en kvart att cykla ju. Men är man morrontrött och drabbad av latmasken så....

Idag har det varit skolstart här. Min yngsta börjar i 8:an..... jag fattar inte hur det gick till!! Stora killen börjar 2:a året på gymnasiet och om mindre än ett halvår fyller han 18 år, det är ju helt galet!! De var ju små alldeles nyss och själv är jag inte en dag äldre.... eller?? ;-)

När jag ändå är inne på ämnet ålder.... i lördags var jag på 40-års kalas igen. Om inte alltför lång tid är det min tur.... men ålderspaniken har lagt sig, jag har förlikat mig med att jag faktiskt inte är 27 ;-) och jag ska passa på att njuta av att vara i 30-årsåldern en stund till ;-)
Pysslade ihop ett kort till födelsedagsbarnet som för övrigt är min äldsta och bästa vän. Vi har hängt ihop sen tonåren, med några pauser här och var där våra liva tagit olika vägar men vi hittar alltid tillbaka till varandra. :-)
Passar på att delta i en utmaning hos Pysseldags med detta kort, gillade skissen jättemycket.



Beige CS, mönsterpapper från My minds eye, Lost and found 2 (fått av min snälla syster Jenny) Vit spets köpt på Mixen och färgad med Pro marker-penna, blommor från gömmorna, även de är köpta på Mixen för länge sen. Dödskallemotivet (som jag tycker är supercooolt!) är en digi från Sans Design och hjärtstämpeln hade jag bland pysselgrejerna.


Valde samma text till insidan som i det förra 40-årskortet.

Japp, det var lite från mig. Önskar er alla en toppen vecka!

Kramizar


3 kommentarer:

Mia sa...

så himla fint kort!!
Du är så duktig, som alltid!!
Fin skiss. kanske ska använda mig av den.
kramizzar mamu

onkis sa...

Verkligen ett fint och tufft kort.
Glad din vän ska ha blivit.
Lycka till i utmaningen!!

Anonym sa...

Läckert kort. Lycka till.