söndag 30 november 2008

1:a advent

Det är ju några dagar sen jag skrev insåg jag just. Tiden bara rusar iväg och ännu en helg lider mot sitt slut. I fredags när jag kom hem från jobbet vågade jag inte sätta mig ner för då hade jag somnat på fläcken. Har varit en riktigt tuff jobbvecka, säkert sitter det mesta mentalt, men jag har ju varit ensam på min lilla avdelning och vill att allt ska bli rätt! Istället tog jag tag i det här råttboet till hem och började städa ordentligt. Fick assistans av maken också så det va ju snart gjort. Sedan middag och innan Idol hade vi t o m adventat lite. Det är så mysigt när man får ta fram alla ljusstakar och stjärnor, speciellt när det är så himla mörkt som det är nu. Fast jag erkänner att jag är ganska less på de gamla grejerna så idag köpte jag ett par nya adventstjärnor till vardagsrummet. Det blev jättefint.
Har varit i Stockholm i helgen också. Åkte med buss anordnad av landstinget tillsammans med Ullis och en hel hög av hennes jobbarkompisar. Jättemysigt att bara gå runt i affärer och skrota, utan tid och passa, dricka vin till lunch och bara tänka på sig själv. Framåt kvällen skulle jag ta pendeln till Stuvsta, dit Rikard åkt med bil, till en fd kollega till honom och hans fru, Ian och Åsa. Tänkte att det är ju inte så komplicerat, bara att sätta sig på pendeln och åka ett par stationer. Hade nog varit bättre om jag satt mig på rätt tåg..... Hamnade först i Farsta Strand så det va bara att ta nästa tåg tillbaka en station och byta igen! Typiskt mig. Kallt och ruggigt som attan var det också! Resan som borde tagit 15 min tog istället ca 50 min men till slut kom jag fram! Där blev jag välkomnad med ett glas bubbel och sen blev jag glad igen. :-) Åt en väldigt god och trevlig middag med dem och framåt natten åkte vi pendel igen för att göra gamla stan. Kul med alla ställen man kan gå till där, lite skillnad mot utelivet i den här hålan. Vi var på 3 eller 4 olika pubar, på en av dem såg jag inredaren Thomas från tv3. Vi hade jättekul och kom inte i säng förrän halv 5 eller så. Något seg idag med andra ord. Frukosten intogs vid lunchtid, sen slappa lite innan vi for hem till Nyköping igen och där väntade adventsfika med hela familjen, hemma hos lillasyster Jenny. Hon hade bakat supergoda lussebullar!
För info till Pernilla, jag klarade mig från förkylning denna gång, så kanske lämnade jag mina bacillusker hos dig....;-)Tack för receptet förresten!

Blir nog sängen tidigt ikväll är ganska trött nu...