fredag 5 oktober 2012

Laughter makes you happy!

Jag har tidigare nämnt att jag varit sugen på att prova på digital scrapbooking. Tänkte att det är ett bra pyssel att ta med, jag bor ju både hemma och hos älsklingen och det blir för mycket släpande att ta med pysselgrejerna.
Nu har jag testat....och gissa om det är kul! Det finns hur mycket gratis material som helst där ute i cybervärlden och det jobbigaste är just att det är såååååååå mycket att välja på!
Jag är ingen klippa på Photoshop (jag har Photoshop Elements) men jag ser fram emot att lära mig. Det verkar dessutom som om min 14-åring är ganska haj på det.....vilket jag faktiskt inte hade en aning om, men det är ju jättebra, han tycker ju att det är lite kul att få visa morsan :-) Är dock väldigt förvånad över att digiscrap inte är större i Sverige än vad det verkar..... jag har letat efter svenska bloggar och Facebook-grupper men hittar väldigt lite. I utlandet är de däremot hemskt duktiga på det här :-)
Min första Digi-LO är inte i närheten av lika snygg som de jag sett ute på nätet men jag är ändå nöjd med resultatet. Något märkliga mått, 12"x 6" (ett halvt cardstock), det beror på att jag först tänkte göra en banner till bloggen men sedan föll för dessa foton på min brorsdotter som är tagna i Feb 2010.

I previously mentioned that I was eager to try digital scrapbooking. I thought it would be a great craft to take with me, when I go to  my sweatheart :-)
Now I have tried .... and guess if I liked it!?! There´s so much free material out there in the cyber world, and soooo much to choose from! 

I'm not very good at Photoshop (I use Photoshop Elements) but I look forward to learning.  It seems as if my 14-year-old is pretty good at it .....so I hope he can help me if needed :-) I am however very surprised to discover that digiscrap isn´t very big in Sweden ..... I've been looking for Swedish blogs and Facebook groups but find very little. Abroad, however, they are terribly good at this :-) 

My first Digi-LO is not near as good as the ones I have seen on the net, but I am still happy with the result. A bit strange dimensions, 12 "x 6" (half cardstock), it's because I first thought about making a banner to the blog but then fell for these photos of my niece, from Feb. 2010


Charmig som få..... hon är 3 år nu, och har fortfarande glimten i ögat ;-)
Charming as few....she is 3 years now and still got it ;-)

Kramizar/ Hugz!

Inga kommentarer: