fredag 1 maj 2009

Nu är det vår på riktigt!

Japp, nu har vi firat in våren på riktigt med grillning hos min syster, Jenny. Hela familjen och ALLA barn var samlade. Inte ofta alla ungar hänger på, det är ju så mycket roligare att vara med kompisar. Alex (vår 14-åring) drog visserligen iväg en stund när han såg sina klasskompisar på en granntomt men han kom tillbaka när han var hungrig....det kan man alltid lita på ;) Vi är många i min familj, 6 barn och 8 vuxna + en liten till på väg.... Brorsan drar verkligen sitt strå till stacken när det gäller världsbefolkningen och vår framtid ;) deras 5:e (!) barn kommer i slutet på augusti. Phu...jag blir trött bara jag tänker på det, tur att vi alla är olika.
Självklart gick vi och tittade på en "brasa" också, som var nästan nedbrunnen när vi kom, jag tror inte den var så imponerande från början heller faktiskt. Efter det var det vissa som inte orkade mer......

Jag gjorde ett litet kort till min kära syster som hon fick ihop med en blomkvast. Ville ju göra nåt med stämpeln och bilderna jag fick av henne. Inte alls avancerat på nåt vis, men det måste det ju inte vara. Hon blev glad i alla fall!

Det lottas ut stämplar hos Pappersvinden, ta en titt vettja! Jag har länk till vänster.

Ja, ny dag, nya möjligheter! Får se vad den kan bjuda på för skoj. Ha en bra 1:a maj!

Kram!

4 kommentarer:

Suz/kortmaja sa...

Nämen fy fanken vilket fint kort
:0) Du är ju sååå grymt dukig! Tur att folk vet hur man ska befolka Sverige,själv har jag ju lagt det på hyllan! Får väl vänta på barnbarn...HUA!Ha nu en skön helg!Kramar Suz

Lena sa...

Håller med föregående skrivare, huva vilket snyggt kort du gjort! Ja du, nu är våren firad och det är en härlig årstid vi går till mötes. Tänk vad man längtar efter våren och så vips är den här! Vi hade grillkväll vi med i går kväll. Gott och mysigt är det. Ha det gott. Kram

TinaStina sa...

Jag älskar verkligen dina vintage-kort! Du är superduktig på såna och du måste visa mig igen hur du gör med bilderna för att få till krackeleringen så snyggt.

Kramar!

Monica sa...

Vilka snygga vintage kort du gör! :-) Så effektfullt!! :-)