fredag 10 juli 2009

Semestern är här!

...eller det som kallas semester i alla fall ;) Det finns en hel del som ska ordnas under semestern men man kan ju ta lite sovmorgon åtminstone. Egentligen skulle jag börja ledigheten på måndag, men jag jobbade undan och kunde unna mig en extra dag ledigt! Vädret är ju inte det bästa...men det kan jag leva med :) I kväll ska jag träffa bästaste kompisen i världen, Ullis. Vi ska grilla marulk (tror jag) och zippa rosévin och sladdra hela kvällen! Ser jag verkligen fram emot. :) :) :)

Även om jag legat lågt på bloggen så har jag inte låtit bli att pyssla. Är inte jätteproduktiv, men 3 st kort har jag fått ihop i alla fall :)

Kort nr 1 gjorde jag till en kompis som fyllde år för nån vecka sen, var där på fika och trevlig pratstund.

Fjärilen och blommorna är av mallar från Miss Cutiepie. Jag skrev ut dem på akvarellpapper, embossade swirls med clearembossing och sedan är de färgade med akvarellfärg och även stämpelfärg innan jag klippte ut dem :). Grattisskylten är gjord på samma sätt, stämplade bokstäverna, embossade och färgade med Distress Ink. Det blev jättebra tycker jag och så himla kul! Har ju köpt ett par Tim Holtz "Mini mask" som jag inte provat än, det är väl ungefär samma princip.

Nästa kort är en beställning. Beställaren vill ge det till sin pappa som fyller nu i juli, han är visst ett stort Brynäs-fan, därav färgvalen. ;) Inte de färger jag normalt skulle använda ihop, men det blev ju bra ändå. Den smala gubben var också ett önskemål. Det har ju blivit några kort med honom på sistone :)

De gröna bladen kommer från megapåsen jag fick från Linda :)

Även det sista kortet är en beställning. Det ska överlämnas till en dam som fyller.....ja räkna ihop siffrorna som jag markerat på bingobrickan ;) Hon gillar att spela bingo, men det var kanske underförstått? ;) ;) Brickan kommer också från Miss Cutiepie! Hon är otroligt duktig och så schysst som delar med sig av det hon skapar. Jag tror faktiskt att spetsen jag hittade i gömmorna är handknypplad av min mamma.......är inte säker men jag fick en känsla bara när jag satt och tittade på den. Hon gick kurs för många år sen.Otroligt att man kan göra sånt va!! (det skulle kunna vara mormor som gjort den också)

Det var allt för nu. Dags att hoppa in i duschen och bli som folk. Ska träffa några kollegor för lunch sen, fira in semestern. Har säkert glömt skriva nåt jag tänkt men i så fall tar jag det nästa gång! Ha det bäst!

Kram

6 kommentarer:

Suz/Kortmaja sa...

Underbart!!!!Vad du är duktig, vilket ögongodis alla kort är sååå fina och välgjorda!Skönt att du får semester nu. Stor kram min färger vän!

Lena sa...

Hej på dig!
Vill önska dig en härlig semester. Hoppas du hinner vila lite och tänka på dig själv. Naturligtvis bra väder med så vi kan vara ute. Så fina kort du gjort. Härliga färger och dekorationer. Ha det bra. Kram

Mia sa...

Härligt!! en dags extra ledigt ;)
Vilka fina kort du har gjort, men det gör du ju alltid
Hör av dig snart & kom till landet & hälsa på.
Kram //mamu

Gertrud sa...

Vilka fina kort du har gjort. Jag har saknat dej, men ibland räcker inte tiden till, så är det för oss alla. Jag vill önska dej en fin semester med många lata dagar. En sommarkram från Gertrud

Anonym sa...

Vad kul att se att du använt något ur påsen du vann!! Jättefina kort!

Nina sa...

Superfina kort alla tre!
Skönt med semester, min börjar imorgon =)
Ha det gott!
Kram Nina