måndag 18 januari 2010

Månadens Utmaning Januari

Åhhhh vilken seg måndag det har varit idag! Jag sov så djupt i morse så min klockradio spelade en bra stund innan jag hörde den....och jag har ganska hög volym ändå! Jag som alltid varit så morgonpigg har blivit en riktig sjusovare. Måste vara allt ledigt man har haft nu, svårt att komma in i vanlig rytm igen! Men som alla vet, veckorna bara rusar och snart är det underbar helg! Då ska jag för övrigt åka till min kompis Tessa som bor i Bålsta. Oj vad jag ser fram emot det! Lite pysselgrejer följer nog med också, plus att hon lagt en beställning hos Mixen som jag lovat att leverera vid mitt besök =)

Har pysslat ihop ett bidrag till Januari-utmaningen hos Månadens Utmaning. Inte helt oväntat så blev det ett med vintage-känsla =)
Skissen:



Mitt kort:

Förutom skissen, ett krav, och det var att det skall finnas något med sax utklippt på kortet. Jag valde en liten fjäril =)

...och en annan liten detalj:



Koppar-embossat nyckeln och hjärtat 3 ggr, in i frysen en stund och sedan brutit lite för att få krackelering.

En annan rolig sak att se fram emot denna vecka är FORMEX! På torsdag åker jag med Mia, Jenny & Liz för att shoppa lite nya grejer till Mixen, det ska bli sååå kul! Lääängtar! Så vad gnäller jag om seg måndag för, jag har ju en massa skoj som väntar =)

Nu ska jag se om jag kan återta tv:n från grabbarna (mycket playstation blir det...) och slappa lite i soffan.

Kram på er!

Pst! Scrapträff på Mixen den 17 april! Mer info HÄR

6 kommentarer:

Carina sa...

Hej!
Kanonsnyggt kort i bästa vintagestil.
Tack för att du deltar i vår skisstävling.

Kram Carina!
Månadens Utmaning!

Suz sa...

Underbart fint kort,blir helt salig när jag ser det! Synd att jag inte orkar följa på torsdag:(

Kram Suz

Lena sa...

Underbart kort du har gjort igen! Jag älskar stilen. Vad mycket roligt du ska ha för dig då. Trevligt och uppiggande att ha något att se fram mot. Ha det gott. Kram Lena

Nina sa...

Å vad fint kort, det är verkligen du! =)
Sen ser jag fram emot att se resultatet av det du gjorde igår =)
Hoppas ni har det bra Formex! Och att ni hittar en massa kul...
Kram Nina

Tussemaja sa...

Så snyggt kort! Och din stil är verkligen vintage... fortsätt med den. Så läckert det blev med embossade och fryskrackelerade detaljer.

TinaStina sa...

Shit vilket snyggt kort!!! Gillar nyckel och hjärtat massor. Du är sååå duktig på vintage vännen!

Och så allt annat du lagt in... jättekul att se din 10-i-topp och rummet till sonen och annat.

Hoppas du hade det kul på mässan idag!

Bamsekramen!