tisdag 10 mars 2009

Ännu ett kort

Ja födelsedagarna duggar tätt i vår närhet nu! Och de får ju räkna med hemgjorda kort hela bunten, för man tar ju varje tillfälle att få göra ett sånt ;)
Igår stod en kompis på tur som fyllde 40. Den första i den närmaste kompiskretsen som blivit så gammal...... Men fler blir det under året. Han hade egentligen avsagt sig uppvaktning i tidningen....men vi läser ju inte den så noga så vi åkte över och grattade i allafall! (hade ju kollat med frun om det var ok först) Han blev ganska överraskad tror jag, dessutom kom en familj till och hälsade på. Trevligt! Gjorde ett kort till honom med ett foto som föreställer födelsedagsbarnet själv, åkandes vattenskidor, taget av en fotograf i motljus. Rätt coolt faktiskt. Swirlsen har jag gjort på egen hand eftersom jag inte har nån CB än....grrrr. Men snart!! Lite pilligt va det men resultatet blev ok ändå. @ passar också eftersom han jobbar med IT. Tyckte själv jag var lite småfyndig :) Ett ganska personligt kort alltså!

Nu ikväll har jag haft en ny sykund här för att bestämma modell och tyg till en dress hon ska ha när hennes son gifter sig i maj. En mycket trevlig dam som det kommer vara ett nöje att sy till, det är jag övertygad om! Kul att det trillar in lite jobb, imorgon kommer ännu en blivande student så nu är man bizi:)

Nu ska jag glo på tv med familjen en stund. Ha det gott till nästa gång!

Ps. Den lilla draken i översta hörnet har min lillpys Jocke ritat! Han är ju en riktig konstnär ju!

Kram

3 kommentarer:

Bettan sa...

Jag gillar draken jätteskarpt!! Han är duktig han,Jocke. 40-årskortet var oxå jättefint.
Kram "moster"

Anonym sa...

Kortet är sååå läckert!Jocke är en riktig konstnär. Som jag sagt han har allt från sin mor;0) Tusen tack för hjälpen idag ...tro banne mig att jag ska ligga i pysselrummet och krama mitt skrivbord hela natten;0) Kraaaaaaaaaam

Mia sa...

Vicket fint kort han fick, den där Janne! Hur coolt som helst, fotot.
Att Jocke är en fena på att rita visste jag ju men det här slår allt! Krama honom från mig. puss // mamu