söndag 1 mars 2009

En riktigt skön helg.....

....har jag haft. Inga cuper,tävlingar eller födelsedagskalas att infinna sig på. Behövde inte ens engagera mig i brödförsäljningen mer än att leverera det jag bakat eftersom allt bröd tog slut i ett nafs! Så vad har jag gjort då? En hel del faktiskt. Igår åkte vi och handlade mat för veckan, gjorde egen crunchy-musli och så har jag hunnit med hela två stycken födelsedagskort och en sida till Jockes album!



Bilderna blev nog lite ljusa, men det får man ta. Det där med albumen...jag är verkligen inte bra på det! Måste öva! Kanske är det svårt för att det är så gamla bilder? Men MEGA-svårt är det iallafall! Helt sjukt att vi bara har ett enda foto från när Jocke föddes och det är dessutom suddigt :(
Idag har jag sytt en del samt haft kunden här för att prova. Det blir en tvådelad klänning som hon ska ha när hon firar jämn födelsedag nästa helg. Resultatet blir riktigt vårigt och härligt och kunden verkar jättenöjd så det känns roligt! Och som om inte det roliga var nog så ringde min kompis Tessa som bor i Bålsta för att snacka lite, blev ju ännu gladare då! Hon kanske kommer ner på scrapträff den 4/4. Jag håller mina tummar hårt för det!

Hade fikabesök förut av min bror med familj (ett barn saknades dock) Kolla in det här charmtrollet! Sötnosen har hunnit bli 7 månader nu, kan man vara goare?

Önskar alla en bra vecka! Massor med kramar! Och glöm inte att lämna ett spår efter dig, det värmer så gott......

5 kommentarer:

Bettan sa...

Ja, visst är han en liten godisbit den lille gossen!Snygga kort du gjort.Ja du har en snygg baksida oxå.Kramar från "moster"

Anonym sa...

Vad du grejat! Mer än mig;0) Korten och Lo:n är jättefina gillar dina färgval.Hoppas vi ses snart. Kram

Mia sa...

Jättefint kort på Felix! Han ser ut som en riktig spjuver. Coolt att använda svandunen runt blommorna på det ena kortet. Du är ju riktigt påhittig. Vem ska få det kortet då? Jag, kanske...hä hä hä....
Hoppas Tessan vill komma. Jag ska hälsa från hennes föräldrar. De var här hos mig i fredags. Hennes mamma håller oxå på & scrappar. Hon vill nog komma den 4/4 hon med.
kram //ma,mu

TinaStina sa...

Vilka superfina kort! Favoriten är det gammaldagsa kortet med den spruckna ytan, superhäftigt. Gillade dunet och färgvalet.

Och det är svårt med LOs tycker jag med. Det är så stor yta som ska tas om hand och man (läs jag) är ofta rädd för att lämna tomt. Andra är jätteduktiga på att lita på att den tomma ytan kan säga lika mycket som en massa detaljer. Man lär sig heeeela tiden! Jag tycker din LO är jättefin!

Kram!

Suz sa...

Vill bara önska dig en trevlig helg. Kram