lördag 7 mars 2009

Fotbollslördag och pysselsug!

Hej hopp! Så blev det helg denna veckan också??!! Jag har spelat bowling med okej personligt resultat men det räckte tyvärr inte till nån vinst den här gången heller.....Suck...Visst spelar jag för att det är kul (som mina lagkompisar påminner mig om ganska ofta), men det skulle va ännu roligare att vinna ibland. Jag har verkligen urkassa tävlingsnerver!
Lite sytt har det också blivit, och har levererat den tvådelade klänning jag nämt i ett tidigare inlägg. Kunden fyller 60 år idag och gör förmodligen något jättetrevligt med sin familj i skrivande stund. Hon visste inte själv vad som skulle hända..... Så här blev hennes dress, superhärliga färger tycker jag.

Har hunnit med annat skapande också! Trädde ett halsband med sötvattenpärlor och swarowski-biconer som nog passar till det mesta. Har ingen bra bild på det för närvarande så det får jag visa en annan dag. :) Scrappade ännu ett födelsedagskort, inte heller det kan jag visa förrän på måndag, eftersom det framgår tydligt vem det är till. Riktigt pysselinspirerad nu, plockade fram akvarellpapper,färger och stämplar och testade att göra egna bakgrunder i morse (var uppe med tuppen), det värsta är att tid och rum försvinner så det blir lätt lite stressigt när man ska iväg....... De bakgrunderna kanske jag visar på några kort nån dag :) Håller på med ett kort till en blivande 8-åring också.

Den här dagen har ägnats i en sporthall såklart. Känner mig väldigt hemma i såna ;) Lillpysen spelade fotbollscup, resultaten mellan matcherna varierade så de fick nog både ris och ros från sina tränare. Undrar vilka som är mest nervösa under en match, spelarna eller föräldrarna..... Jag tippar på föräldrarna, det är superjobbigt att sitta på läktaren, man blir ju helt slut! ;)

Ja en hel del uträttat alltså, men inte så mycket att visa tyvärr. Då blir det desto mer nästa gång!

Ha en skön lördag! Kram

3 kommentarer:

Bettan sa...

Jätteläckert tyg och modell.Hon blir säkert snyggast på festen. Kram "moster"

TinaStina sa...

Vilken fin dress! Skulle vara kul att se själva födelsedagsbarnet i den. Vad duktig du är på att sy. Det skulle vara så kul att kunna göra det tycker jag. Väntar med spänning på foton på halsband och kort!

Du har en liten award att hämta hos mig när du får tid och har lust :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Så underbart fin! Jag är så glad att jag valt dig till min hovleveratör;0) Du ät bäst! Stor kram