onsdag 4 februari 2009

Födelsedagskort!

Så har det passerat en hel vecka utan bloggande igen......konstigt att man inte tycker det händer nånting i livet värt att nämna och ändå så har man fullt upp hela tiden? I helgen var det dags för årets första fotbollscup (inomhus) i alla fall. Det var den äldsta sonen som spelade. Han är målvakt, en väldigt duktig sådan om mamma får tycka ;) Gjorde några riktigt snygga räddningar! Jag skulle inte vilja stå i vägen för bollen när skotten kommer!! Huuu. Slutresultatet blev inte som killarna önskat men de kämpade tappert!

Jag har scrappat ihop ett par födelsdagskort också. Det ena framgår ju vem det är till (tror inte han läser bloggen....) och det andra vill jag inte säga vem som ska få ännu........

Materialet har jag köpt hos Mixen såklart!

Jag gillar Mangastämpeln skarpt! Och visst är flames-pappret coolt!? Dödskallen är embossad grungeboard, jag och Jenny mixade ihop 3 olika pulver, svart, hologram sparkle och lite rött. Tyvärr så ser man inte att det faktiskt glittrar lite.Tror det här kortet passar födelsedagsbarnet perfekt! Inga gulliga blommor här inte. :)

Nästa kort är såklart till en tjej. Vem det är som ska få det står på tagsen under stämpelmotivet.....Stämpeln har jag lånat av Suz, kanonfin tycker jag. Stämplarna till båda korten har jag färglagt med Pro-markers. I like!

Bakgrundspappret kallas Shimmered flocked paper. Det skimrar lite och har en sammetsaktig yta. Helt underbart!

Vill också visa ett jättefint filefolder-kort (heter det så?) som min syster Jenny gjort.Supersnyggt!

Imorgon ska jag spela innebandy och snart är det helg igen! På lördag bär det iväg till Norrköping för att se Alex tävla i judo (alltid är det nåt...). Det blir spännande! Sen ska vi ju ha 14-års kalas också så vi ska nog kunna få tiden att gå utan problem... ;-)

Ha det gott! Kamizar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej!Den lilla pojken...14 år det går ju inte! Hur gammal är då hans fröken;0)Underbar kort ni är så duktiga båda två! Stämplarna är coola. Kramar i stora lass

Bettan sa...

Ja, tänk om vore 14 år igen!!!??
Jättetufft kort. De andra två var oxå jätteläckra. Kram "moster"

myy ja vilijonkka sa...

du har jort jätte fina kort!