söndag 28 december 2008

Gjorde det igen!

Komponerade ett nyårskort! Som jag är nöjd med! Ingen självkritik här inte......;-

Undrar vem som ska få den här varianten? Satte mig direkt efter frukosten i morse, med spretigt hår och mjukiskläder. Först när jag var klar hoppade jag in i duschen och blev människa!Det blev helt ok tycker jag nästan lite bättre än det jag pysslade till igår :-) Det är ju så himla kul!!! Bara att passa på när inspirationen finns.....

På eftermiddagen idag fick vi fint besök av en av mina bästa och äldsta (och då menar jag inte till åldern) vänner, Tessa och hennes familj som förutom henne består av maken Thomas, barnen som heter Calle, Niclas och lilla underbara söta Tindra. De bor i Bålsta men Tessa har sina föräldrar utanför Nyköping där de varit och firat jul, och innan de skulle fara hem tittade de in hos oss! De förärades med en kladdkaka jag bakade till julafton....... kanske något torr nu, men in med den i micron så blev det bra med vispgrädde och frukt till :-)Bilden nedan föreställer mig och Tindra

I morgon är det dags att jobba igen! Känns faktiskt helt ok, det är ju snart helg igen :-) och jag behöver nog en paus från att vara ledig trots allt. Det är väl så att man funkar ändå bäst när man lever efter normala rutiner.....

Ser fram mot nyårsafton som vi ska spendera med en annan bästa kompis, Ullis, och hennes familj!

Ha en skön söndagkväll!

Kram

5 kommentarer:

Mia sa...

Ja du, Kära dotter!
Där satte du det verkligen!
Vilket jättefintkort du gjort! Nu får ju jag lite ångest istället. Men det kanske är en rättvis fördelning, eller vad tror du?
puss & kram //ma

Anonym sa...

Hej!Herrejösses vilket fint kort du gjort!Tur att du känner att det är ok att börja jobba.Tyvärr tror inte jag att jag kommer göra det när dt blir dax:0(
Men jag säger... välkommen till världsmetropolen Enstaberga! Det ser ut som när du lämnade den;0) STOR kram

Anonym sa...

Hej Gumman!
Tack för fika och trevligt sällskap. Det är synd att vi inte träffas oftare, men som vi sa, det vore jättekul om ni kom upp till oss snart och hälsade på en helg.
Jag har läst lite på din blogg, men får läsa mer en annan dag när jag har mer tid. Som du sa, det är ett bra sätt att hålla koll på vad du har för dig.
Vi hös snart! Stor kram

Bettan sa...

Hej! vill bara önska ett GOTT NYTT ÅR!!!!! kram Bettan med familj

Anonym sa...

Glad fortsättning, och ett riktigt gott nytt år på dej/er!
Har haft en efterlängtad "akut dag"i praktiken, och kom osökt att tänka på vad du haft för dej i jul. Det var rätt enkelt att ta reda på, men gode gud...fröken duktig...tänker du krönas som årets queen of fantastic? Jag blev då svettig av att läsa allt jul stök.Jag har tagit det luuuungt och sköööönt,ätit choklad o pillat mej i naveln.(visst tror du mej?)
Kramar från Pernilla